Guide til oprettelse af stutteri.

Stutteri: Bakkely
Ejer:Karina Lauridsen
Adresse:Møsten 6 Butterup, 4420 Regstrup
Tlf.:51308016
Facebook side::https://www.facebook.com/Stutteri-Bakkely-477499432270862/
Mail:bakkely-fell@vip.cybercity.dk
Info:Stutteri Bakkely holder til i det sjællandske, nær Holbæk. Vi har haft Fell ponyer siden 2006, hvor vi fik vores første pony importeret fra Holland. Vi har pt. En avls Hingst Bakkely Heartbreaker og 3 avlshopper. Som stutteri gør vi vores bedste for at avle korrekte og racetypiske ponyer med en masser af bevægelse, Vi avler også ponyer der kan gøre sig gældende i sporten, både i dressur, spring og military.
Stutteri: Treasures Fell Ponies
Ejer:Jeanette Kunz
Adresse:Falster
Hjemmeside:www.fellpony.eu
Mail:fellpony@live.dk
Info:Treasure Fell ponies ligger på Falster,hvor vi siden 2005 har haft fell ponyer. Ønsket er ideelt set kun at avle grå ponyer,af traditionel engelsk kvalitet,det gør så at vi ind imellem må se i øjnene at vi ‘risikerer’ at få sorte føl,når vi vælger hingst ud fra de aller bedste rammer og kvaliteter. Vi er aktive inden for udstilling i bl.a M&M og tager også gerne til udlandet når muligheden er der. Vi deltager i showridning og elsker en tur ud i det blå enten med pony i snor eller på ryggen. Vores føl er i hænder fra start og har så vidt det er muligt været udstillet i en tidlig alder,så vores ponyer er altid nemme at have med i byen. Vi viser gerne vores ponyer frem efter aftale.
Stutteri: Lobelia
Ejer:Dorthe S. Larsen
Adresse:Kåtrupvej 44, 8990 Fårup
TLF:71 78 28 09
Mail:troja-dorthe@jubii.dk
Info:Stutteri Lobelia, er et lille stutteri i det jyske melkem Randers og Hobro.. Stutteriet ejer hingsten milesaway prime star, som de kommende år vil være stam hingsten i avlen hos stutteri Lobelia, og til rådighed for hopper ude fra. Stutteriet har også to avls hopper, Lowlands Erin,som er ved at være en ældre dame fra 2000. Og Heather van de wildhove som er fra 2003. Derud over var vi så heldige at opleve tvillinge fødsel i 2012, og tvillingerne Lobelia My lady og sir zetor er blevet en del af den faste flok. Derud over er der et par salgs ponyer i stalden, af eget avl. I hverdagen lægges der stor vægt på at de unge føl bliver håndteret fra start af, der trænes rigtig meget med jord arbejde. Og med henblik på akademisk baggrund. Er man nysgerrig på fell pony er man altid velkommen til at kontakte os, vi viser gerne vores ponyer frem...
Stutteri: Michak
Ejer:Michelle Knudsen
Adresse:Meløsevej 23, 3320 Skævinge
Tlf.:28564567
Hjemmeside:www.fellpony.dk
Mail:stutteri.michak@gmail.com
Info: Velkommen til stutteri Michak som er et stutteri med avl og salg af kvalitets fell ponyer. Vi har haft fellponyer siden januar 2007. Jeg er tidligere springrytter hvor jeg har redet til og med MB (130cm). Konkurrence ridningen er lagt på hylden og i dag rider jeg kun show ridning på mine fell ponyer. Mine 3 børn rider også og den ældste er konkurrence rytter og tager gerne et spring stævne på en fellpony. Jeg går meget op i at udstille mine skønne ponyer og er altid at finde til Mountain & Moorland shows. Vi går rigtig meget op i vores avl og kvaliteten af den og vi sætter stor pris på at vores avlsdyr har bevist noget i show ringen, avlen eller de har disse kvaliteter i stamtavlen. Vi har 1 hingst, Townend Robbie som er avlet i England men har boet det meste af sit liv i Holland hvor han stadig er en af de grundlæggende hingste i fellpony avlen. Derud over har vi 3 avlshopper og 1 unghoppe som med tiden også skal ind i avlen. Vi har jævnligt ponyer til salg og har vi ikke lige det du søger, er vi altid behjælpelige med at finde en pony til dig. Vi har også ponyer i kommisions salg og vi har gode kontakter i England, Tyskland og Holland. Vi har solgt ponyer i Danmark og Sverige. Se vores hjemmeside: www.fellpony.dk Vi er beliggende i Skævinge i nordsjælland og er altid glade for besøg, fremvisning af vores ponyer og en snak om denne skønne race fell ponyen Waou.
Stutteri: Spirhøj
Ejer:Stina & Martin Noer, Jette & Life Hansen
TLF:41862387 - 24756291
Facebook side:www.facobook.com/spirhoj
Mail:stinanoer@gmail.com
Info:Stutteri Spirhøj er et lille familie stutteri som holder til i Regstrup ved Holbæk på Sjælland. Vi har haft Fell ponyer siden 2010 og fik vores første stutteri føl i 2014. Vores mål er race typiske Fell ponyer af den brede type men som stadig har bevægelse. Desuden er den mentale sundhed og ponyernes naturlige vækst kurve noget vi går meget op i som stutteri. Vi er altid friske på en snak og vise ponyer frem, så kom bare forbi.