Guide til oprettelse af stutteri.

Stutteri: Bakkely
Ejer:Karina Lauridsen
Adresse:Møsten 6 Butterup, 4420 Regstrup
Tlf.:51308016
Hjemmeside:www.bakkely-fellpony.com
Mail:bakkely-fell@vip.cybercity.dk
Info:Stutteri Bakkely ligger ved Holbæk. Vi har i dag 3 avls hopper og 2 plage, 3 føl og vores avls hingst Lars. Vi håber meget at være med til at folk kommer til at kende denne dejlige pony. I er altid velkommen til at besøge os.
Stutteri: Lille Søgaard
Ejer:Malena Mølgaard
Adresse:Tostedvej 5, Ølstykke
Tlf.:22380462
Hjemmeside:www.fellponytilalt.dk
Mail:malenatea@hotmail.com
Info:Mit lille "stutteri" avl, ligger i Egedal på sjælland. Jeg købte min første hoppe i 2007 og siden er det blevet til en del flere. Lige nu har jeg 3 hopper og 1 vallak. De 3 hopper er af god avls kvalitet, men de bliver også brugt til ridning, da jeg vægter højt, at en avlshoppe også skal kunne begå sig i ride sporten. Vores alvshingst Duke er solgt til sverige 2014, da jeg er startet uddannelse igen og må bruge min energi der. Alle mine Fell ponyer har et godt hoved og kan begå sig ude i byen. Alle er velkommen til at besøge os og se denne pragtfulde race. Som henvender sig til både voksne og børn, erfarne og første gangs købere.
Stutteri: Gartnergaarden
Ejer:Jane og Jeppe Ø. Jørgensen
Adresse:Kvisselvej 76, Øster Holmen, Frederikshavn
Tlf.:25236534 88199696
Hjemmeside:http://www.stutteri-gartnergaarden.dk/
Mail:famjoergensen@bbnpost.dk
Info:Vores mål er at finde den pony der lige passer til dig og som familien kan have glæde af i mange år.
Stutteri: Michak
Ejer:Michelle Knudsen
Adresse:Meløsevej 23, 3320 Skævinge
Tlf.:28564567
Hjemmeside:www.fellpony.dk
Mail:stutteri.michak@gmail.com
Info: Velkommen til stutteri Michak som er et stutteri med avl og salg af kvalitets fell ponyer. Vi har haft fellponyer siden januar 2007. Jeg er tidligere springrytter hvor jeg har redet til og med MB (130cm). Konkurrence ridningen er lagt på hylden og i dag rider jeg kun show ridning på mine fell ponyer. Mine 3 børn rider også og den ældste er konkurrence rytter og tager gerne et spring stævne på en fellpony. Jeg går meget op i at udstille mine skønne ponyer og er altid at finde til Mountain & Moorland shows. Vi går rigtig meget op i vores avl og kvaliteten af den og vi sætter stor pris på at vores avlsdyr har bevist noget i show ringen, avlen eller de har disse kvaliteter i stamtavlen. Vi har 1 hingst, Townend Robbie som er avlet i England men har boet det meste af sit liv i Holland hvor han stadig er en af de grundlæggende hingste i fellpony avlen. Derud over har vi 3 avlshopper og 1 unghoppe som med tiden også skal ind i avlen. Vi har jævnligt ponyer til salg og har vi ikke lige det du søger, er vi altid behjælpelige med at finde en pony til dig. Vi har også ponyer i kommisions salg og vi har gode kontakter i England, Tyskland og Holland. Vi har solgt ponyer i Danmark og Sverige. Se vores hjemmeside: www.fellpony.dk Vi er beliggende i Skævinge i nordsjælland og er altid glade for besøg, fremvisning af vores ponyer og en snak om denne skønne race fell ponyen Waou.
Stutteri: Stommengardens
Ejer:Berit Magnusson
Adresse:Hemsjovàgen 47,44196 Alingås, Sverige
Tlf.:+46 4632250136 +46 735654155
Hjemmeside:www.fellponny.se
Mail: info@fellponny.se
Stutteri: Vedø
Ejer:Iben Simonsen
Adresse:Vedøvej 2, 8560 Kolind
Tlf.:23272355
Hjemmeside:www.123hjemmeside.dk/dalespony
Stutteri: Treasures Fell Ponies
Ejer:Jeanette Kunz
Adresse:Falster
Hjemmeside:www.fellpony.eu
Mail:fellpony@live.dk
Info:Treasure Fell ponies ligger på Falster,hvor vi siden 2005 har haft fell ponyer. Ønsket er ideelt set kun at avle grå ponyer,af traditionel engelsk kvalitet,det gør så at vi ind imellem må se i øjnene at vi ‘risikerer’ at få sorte føl,når vi vælger hingst ud fra de aller bedste rammer og kvaliteter. Vi er aktive inden for udstilling i bl.a M&M og tager også gerne til udlandet når muligheden er der. Vi deltager i showridning og elsker en tur ud i det blå enten med pony i snor eller på ryggen. Vores føl er i hænder fra start og har så vidt det er muligt været udstillet i en tidlig alder,så vores ponyer er altid nemme at have med i byen. Vi viser gerne vores ponyer frem efter aftale.
Stutteri: Lobelia
Ejer:Dorthe S. Larsen
Adresse:Kåtrupvej 44, 8990 Fårup
TLF:71 78 28 09