Her findes priser for medlemsskab i DFPF samt priser for medlemsskab i england.

Dansk Fell Pony Forening kan altid bruge nye engagerede medlemmer – jo flere jo bedre til at promovere denne skønne hesterace.
Alle med interesse i avl og brug af Fell Ponyer kan optages som medlem i foreningen.

Hvis du vil være medlem kan du vælge mellem tre typer medlemskaber:

Seniormedlemskab:
Du har 1 stemmeret og kan deltage ved alle foreningens arrangementer.

Pris pr. år: kr. 200,-

Juniormedlemskab:
Du er under 18 år, og er ikke stemmeberettiget, men du kan deltage ved alle foreningens arrangementer.

Pris pr. år: kr. 75,-

Passivt medlemskab:
Du er ikke stemmeberettiget. Du kan ikke deltage med fell pony til foreningens arrangementer, men du er velkommen uden fell pony.

Pris pr. år: kr. 125,-

Familie medlemskab:
Giver stemmeberetigelse for 2 seniorer samt adgang til alle foreningens aktiviteter for en familie.
Ved indmeldelse opgives navnene på de to i familien der skal have stemmerberetigelsen.

Pris pr. år: kr. 350,-

Udenlandsk medlemskab:
Du har 1 stemmeret men kan ikke selv opstilles til bestyrelsen (se vedtægter) Du kan deltage ved alle foreningens arrangementer.

Pris pr. år: kr. 200,-

Gratis medlemskab:
Dansk Fell Pony Forening forærer dig et gratis medlemskab af foreningen, hvis du lige har købt din første fell pony.
Det gratis medlemskab gælder i det år fell ponyen er købt. Dvs køber du din fell pony i januar – ja så har du gratis medlemskab fra januar til december, og køber du din fell pony i oktober, så har du et gratis medlemskab fra oktober til december året efter.

Du bestemmer selv hvilken type medlemskab du ønsker. Senior, junior eller passiv.

Det eneste du skal gøre for at få dette gratis medlemskab, er at sende en mail til vores kasserer, med dit fulde navn, adresse, telefonnummer, e-mail og evt. www adresse – husk at skrive hvilken type medlemskab du ønsker, og din fell ponys fulde navn og reg. nr. samt hvornår den er købt.

Generelt:

Som medlem forpligter man sig til at følge foreningens vedtægter og regler.
Kun medlemmer, der ikke står i restance til foreningen, kan fremstille ponyer til arrangementer afholdt af Dansk Fell Pony Forening.
Medlemmer der benytter ikke-avlsgodkendte hingste kan ekskluderes.
Uanset hvornår på året man melder sig ind, gælder medlemskabet for det kalenderår man er i, men sker indmeldelse efter 1. september betales kun halv pris.
Vil du melde dig ind, så send en mail til kassereren@danskfellponyforening.dk, med dit fulde navn, adresse, telefonnummer, e-mail og evt. www adresse – husk at skrive hvilken type medlemskab du ønsker.

Indsæt samtidig beløbet for medlemskabet på foreningens bankkonto:
Danske Bank, reg. nr. 1551, bankkonto nummer: 4180919422

SWIFT-BIC:DABADKKK
IBAN: DK42 3000 4180 9194 22

Alle gebyrer, vedrørende indbetalinger til foreningen, afholdes af indbetaler.

Du vil efterfølgende modtage en kvittering på dit medlemskab via e-mail fra kasseren.

OBS!
Kontonummeret til den engelske Fell Pony forening kan findes her.

The Fell Pony Society

Registration and Other Fees

Please remember that all foals need to be microchipped before registration.

Please ensure that the microchip barcode sticker is affixed to the registration application in the space provided below the silhouette, below the pony’s name and sex.

All registration applications should be submitted to the office as soon as possible. Any applications received in December will be subject to a double fee.

FPS STALLION LICENSING – changes with effect from 1 January 2014

The FPS Council have agreed that it will be compulsory for a colt/stallion to be FIS tested before a Stallion License can be issued. The FIS test fee will no longer be refunded.

The fees for a Stallion License application will increase to:

To include DNA & FIS kits If already FIS tested*
UK member £120 £80
UK non member £240 £200
Overseas member £125 £85
Overseas non member £245 £205
Registration and Other Fees 2013

Effective 1 March 2013

UK Overseas
All fees in £ sterling (GBP) Member Non-Member Member Non-Member
To Register Colt or Gelding – registrations received to 30 November 10 20 15 25
To Register Filly – registrations received to 30 November 15 30 20 35
To Register Colt or Gelding – registrations received 1 – 31 December 20 40 25 45
To Register Filly – registrations received 1 – 31 December 30 60 35 65
Late Registration (does not include cost of parentage test) 50 100 55 105
Transfer of Ownership (UK) 10 20 15 25
Transfer to Gelding FOC* FOC FOC FOC
Register a Prefix – UK Rate 40 50 60 70
FIS test kit 40 50 45 55
DNA kit 50 60 55 65
Duplicate Passport (does not include cost of parentage test) 50 60 55 65
Please note the increase in registration fees for applications received in December.
FELL PONY SOCIETY BANK DETAILS
Bank: Lloyds TSB

Branch: Penrith

Branch Address: 5 – 6 King Street, Penrith,
Cumbria CA11 7AP

Sort Code: 30-16-28

Account Number: 00254896

Account Name: The Fell Pony Society Limited

BIC LOYDGB21572

IBAN GB86 LOYD 3016 2800 2548 96
All Bank transfers should be in English pounds sterling – any charges should be paid in the country of origin.
Also, our bank makes a charge for the receipt of an electronic transfer from overseas – please add £2 for transactions up to £100 and £7 for transactions greater than £100.

5 June 2013

Members receive two informative Magazines annually, in March and October. In addition other privileges of membership include youngstock registration and eligibility to compete for premiums, prize monies, trophies and awards.

Annual Membership Subscription Rates

Type of Membership UK Overseas
Full £25 £30
Associate £15 £20
Junior £15 £20
Family £50 £60

An associate member is unlikely to own a pony and therefore will not wish to take advantage of the pony related privileges of membership. Family membership may be applied for by married or co-habiting couples and their children under the age of 18 years, all residing at the same address. The two adult members enjoy the rights and privileges of full membership, and the children the rights and privileges of junior membership. Full details are in section 2 of the Articles of Association.

Society memberships fall due on 1 January annually – not a difficult date to remember. We do not send out reminders at this time – it would cost the Society approximately £450. If subscriptions have not been received by the time we send out the Spring newsletter, a reminder slip is enclosed. Alternatively, members can arrange to pay their subscription by standing order on 1 January each year.

Please note: Full (UK and Overseas) Members must have paid their annual subscription on or before 15 February to be entitled to participate in the postal vote for the election of the Council. You must have paid your annual subscription, received and signed your membership card BEFORE the Annual General Meeting to be eligible for any vote at the meeting. Please have your membership card ready to show on arrival at the meeting.

Membership Application Form: [MS Word] version 4 July 2013